کایرپایپ

کایرپایپ

کایرپایپ

کایرپایپ

محل نصب و چگونگی دسترسی به شیرها براساس استانداردهای مبحث16

-محل نصب شیرها

الف) در نقاط زیر باید شیرهایی که قطر داخلی آن در حالت تمام باز برابر قطر داخلـی لولـه یا حداکثر یک اندازه از آن کوچکتر باشد، نصب شود.

1) در نقطه خروج لوله از کنتور آب ساختمان و روی لوله ورودی به ساختمان (یا ملک ) باید یک شیر قطع و وصل، یک شیر یکطرفه و یک شیر تخلیه نصب شود.

2) در زیر هر خط لوله قائم داخل ساختمان، که دست کم به دو طبقـه از پـایین بـه بـالا آب میرساند، باید یک شیر قطع و وصل و یک شیر تخلیه نصب شود.

3) در بالای هر خط لوله قائم داخل ساختمان، که دست کم به دو طبقه از بـالا بـه پـایین آب میرساند، باید یک شیر قطع و وصل، و در زیر آن یک شیر تخلیه نصب شود.

4) در ورود لوله آب به هر واحد آپارتمانی باید شیر قطع و وصل و شیر یکطرفه نصب شود ، اگر لوله ورود آب به هر یک از لوازم بهداشتی در آن واحد شیر قطـع و وصـل داشـته باشـد،نصب شیر قطع و وصل در ورود لوله به واحد آپارتمانی لازم نیست.

5) در ورود لوله به یک گروه بهداشتی شامل تعدادی لوازم بهداشتی، باید شیر قطع و وصـل نصب شود، مگر آنکه لوله ورود به هر یک از لوازم بهداشتی در آن گروه شـیر قطـع و وصـل مستقل داشته باشد.

6) در ورود لوله تغذیه آب به هر مخزن آب تحت فشار باید یک شیر قطع و وصل و یک شیر یک طرفه نصب شود.

7) در ورود لوله تغذیه به هر مخزن ذخیره آب باید یک شیر قطع و وصل نصب شود.

8) در نقطه ورود آب به هر دستگاه آب گرمکن باید شیر قطع و وصل و شیر یک طرفه نـصب شود.

 

-دسترسی به شیرها

الف) شیرهایی که در شبکة لوله کشی آب سرد و آب گرم مصرفی ساختمان نصب می شـوند باید روکار و آشکار نصب شوند، یا پس از نصب به آسانی قابل دسترسی باشند.

1) شیرهایی که روی لوله داخل ترنچ زیر کف ساختمان، یا زیر کف محوطه نصب می شـوند باید با باز کردن یک دریچه قابل دسترسی باشند.

2) شیرهایی که روی لوله قائم داخل شفت های ساختمان نصب میشوند باید بـا بـاز کـردن یک دریچه قابل دسترسی باشند.

3) شیرهایی که روی لوله افقی داخل سقف کاذب طبقات ساختمان نـصب مـی شـوند، اگـر سقف کاذب قابل برداشتن نباشد، باید با باز کردن دریچه ای که در سقف کاذب پـیش بینـی میشود قابل دسترسی باشند.

ب) شیرهایی که روی لوله کشی آب سرد و آب گرم مصرفی ساختمان قرار مـی گیرنـد بایـد بـا نصب اتصال بازشو (مانند مهره ماسوره و فلنج )، نزدیک به شیر، بـه منظـور سـهولت تعمیـر و تعویض، قابل باز کردن و برداشتن باشند..

 

کلیه محصولات کایرپایپ براساس استانداردهای مبحث 16 مقررات ملی ساختمان می باشد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.